Hogyan segítheti a digitális meseírás az inklúziót?

 

A négy országot felölelő Erasmus+ kutatási-fejlesztési projekt összes tanuló, tanár és oktató résztvevője erre a kérdésre keresi a választ az elmúlt pár évben. A nemzetközi együttműködés célja a megismerés, nyitottság, elfogadás és befogadás erősítése az általános iskolákban. Ezt a külföldi partneriskolákkal való élő e-twinning kapcsolat, a toleranciát középpontba helyező osztálytermi tevékenységek, játékok, mesekönyvek, versek és videók, valamint a külön ehhez a programhoz fejlesztett digitális mesekészítő alkalmazás és a pedagógusoknak szóló módszertani modul támogatja. A különböző nemzetiségű, vallású, eltérő szociokulturális hátterű, fogyatékossággal élő és speciális nevelésű igényű gyermekeknek az iskolai és iskolán kívüli közösségekbe való beilleszkedése és a többségi társadalom általi befogadása egyre gyakoribb kihívásként jelentkezik Európa-szerte. Az applikáció segítségével a tanulók ezeket a problémás helyzeteket dolgozhatják fel kiscsoportokban. A meseírásra való felkészülés alatt ismereteket szereznek és tájékozottabbá, a meseírás közben érzékenyebbé és elfogadóbbakká válhatnak. Az applikációt, valamint a használatára felkészítő e-learning kurzust négy ország egyetemének oktatói dolgozták ki, a kipróbálás pedig a résztvevő országok egy-egy általános iskolájában történt. A közelmúltban kialakult háborús helyzet miatt a projekt tagjai maguk is egy valós inklúziós történet szereplőivé váltak.

Alkalmak
2022-09-30
17:30 - 18:30

Only with Hungarian knowledge

Covid védettségi igazolás nem szükséges

Nem regisztrációköteles