Konfliktus szimulátorok/ Történelmi társasok

 

A történelem számos érdekes személyt és vele összefonódó eseményt rejt, mi pedig szeretnénk ezeket olyan módon megismertetni a résztvevőkkel, hogy kezükbe adjuk az irányítást. Társasjátékaink révén a történelmet alakító nagy hadvezérek (Napóleon, Lee vagy Grant tábornok, Hruscsov) mellett az egyszerű katonák bőrébe bújva újra élheti azokat a pillanatokat, amelyek befolyással voltak a történelemre. Az, hogy a kialakult helyzetet diplomáciai vagy gazdasági eszközökkel, esetleg a fegyverek erejével oldják-e meg, csak a játékosokon áll!
Amennyiben úgy érzi, hogy még nem elég felkészült, esetleg nincs elég bátorsága éléshelyzetben, úgy további társasjátékainkkal tudásának tesztelésére is van lehetőség.
Tesztelje vezetői képességét és tudását a történelmi társasainkkal!
Az esemény nem regisztráció köteles, azonban a korlátozott hely miatt az aktív részvétel érkezési sorrendhez kötött!
Néhány játékot részletesen ismertetünk, melyek biztosan ott lesznek a kutatók éjszakáján. Érdemes hozzánk ellátogatni, hiszen a bemutatottakon kívül további társasjátékot is kipróbálhatnak a programon résztvevők!

A waterloo-i csata
Napóleon visszatért első száműzetéséből, hogy Franciaország trónját visszaszerezze, azonban az európai államok többsége koalíciót alkotva lép fel vele szemben, ennek következtében a döntő ütközetre Waterloo mellett kerül sor.
A csata szimulációja során a Waterloo mellett lezajlott csatát játszhatják újra a résztvevők. Az ütközet napján esős reggelre ébredtek a szembenálló felek, így órákig nem lehetett az ágyúkat mozgatni vagy lovasrohamot indítani. A szimuláció reggel 9-kor kezdődik és az egyes parancsok között fél óra telik el. (Mind a francia és mind a brit játékos parancskártyákkal mozgathatja vagy szervezheti át csapatait.) A játék során kérdéssé válik, hogy délután fél 5-kor Napóleon a megérkező francia támogatást vagy az ellenséges porosz csapatokat látja meg a horizonton. Az alap két fős játék mellett, 4 fős („csapatos”) játékra is van lehetőség. A szimuláció jobb vizuális megjelenését a 300 egyedi kézzel festett figura segíti.
"Ha elkövettem egy hibát életemben, porig kellett volna égetnem Berlint" - Napóleon

Kék-szürke tragédia
A játék során a résztvevők az amerikai polgárháborúba csöppenek, így az Unió és a Konföderáció között kell választaniuk, ezáltal az ország legnagyobb veszteségeivel járó éveire a játékosok befolyással lehetnek. A játékosokon áll, hogy megismétlődik-e a Gettysburg-i csata vagy a Konföderáció tényleg képes elfoglalni szomszédos Uniós államokat. Döntéseik hatással vannak, hogy Lee vagy Grant tábornok diadalmaskodik a polgárháború végeztével.
A szimuláció megkezdésekor mindenki adott számú hadsereget kap. A játékosok célja itt az, hogy elfoglalják a másik fél fővárosát és legfontosabb városait, erre mindösszesen húsz kör áll rendelkezésre. Minden kör elején a játékosok – titokban – különböző parancsokat (támadás, védekezés, támogatás, menetelés) adnak a hadtesteknek, melyeket parancsjelző korongokkal jelölnek a térképen. Az egyes harcok kimenetelét befolyásolhatják, hogy melyik tábornok áll a csapatok élén, de a szerencse is befolyással van az ütközetek kimenetelére. Az egyes körök végén a játékosok az általuk birtokolt városok után erősítést kapnak, melyekből pótolhatják a veszteségeiket, vagy új hadtesteket állíthatnak fel. Négyszemélyes, kooperatív játékmódra is van lehetőség, ekkor már a játékosok közötti együttműködés kulcskérdéssé válik.
A játék során a hadtestek és a helyőrségek 55 darab, egyedi, kézzel festett figura képében jelennek meg.

Pipacsok a harcmezőn
A játék a Nagy Háború lövészárkaiba és csatamezeire kalauzolja el a résztvevőket. Minden játékos egy egyszerű katona bőrébe bújhat, akinek csak az a célja, hogy túlélje a háborút. A körök során négy opció közül választhatnak a játékosok (lövészárokban maradás, őrszolgálat, pihenő a bunkerben, eltáv), amelyek meghatározzák a kör kimenetelét, de a rendelkezésre álló tárgyak is segítségre lehetnek. A játékosoknak okosan kell dönteniük, mert nem lehet tudni, hogy mi fog történni a fronton. A frontmezőn számos kimenetelek (csendes front, ellenséges roham, tüzérségi bombázás, rossz idő, roham, gáztámadás) kialakulhat a szimuláció során. A játék során három féle sérülés szerezhető: sebesülés, gázmérgezés és betegség, ha valaki három sebesülést szed össze, az adott játékos elesett a háborúban. A játék akkor ér véget, ha elfogy az összes háború kártya, vagy minden játékos életét vesztette.

Az idegháború
A szimuláció során a játékosok John F. Kennedy amerikai elnök és Nyikita Hruscsov szovjet első titkár bőrébe bújhatnak, és játszhatják újra a hidegháború egyik legforróbb napjait.
A játék a kubai rakétaválság 13 napja alatt játszódik, minden nap 2 körből áll (nappal és éjjel), így összesen 26 körük van a játékosoknak a konfliktus – remélhetőleg – békés rendezésére. Egy szcenárió adja a játék gerincét, mivel a válság megoldása a történet lapokon keresztül lehetséges, azonban vigyáznia kell a játékosoknak, mivel az egyes döntéseik komolyan befolyásolják a játék kimenetelét, ezzel olyan spirálba kerülhetnek, ahonnan már nincsen visszaút.
Ha a nagyhatalmak közti feszültséget jelző elér egy bizonyos pontot a Doomsday Clock-on, akkor kirobbant az atomháború és mindkét fél veszít. A játék során lehetőség van a szembenálló hatalmak presztízsét változtatni, befolyással lenni a Doomsday Clock-ra, kémkedni vagy felszólalni az ENSZ közgyűlésen. A program a SZTE Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Történeti Intézet szervezésében valósul meg.

Alkalmak
2021-09-24
16:00 - 22:00

Only with Hungarian knowledge

Covid védettségi igazolás szükséges

Nem regisztrációköteles