“Megsejtettem a bensőd szépségét” Műhely művészetről, terápiáról és befogadásról
Az este során különböző művészeti módszereket tapasztalhatnak meg:
17:00 órától a legkisebbeket és szüleiket várjuk a velünk született zeneiség megtapasztalására - még nem beszélő babákkal. Előzetes bejelentkezést kérünk.
18 és 21 óra között kicsiktől nagyokig gyógypedagógiai gyakorlatból hozott zenés és vizuális módszerekkel ismerkedhetnek meg, igény szerint elméletben és gyakorlatban is. Olyan kérdésekre kaphatnak választ, mint…
- Milyen zenés játékot lehet játszani matek órán? És olvasás órán?
- Hogyan kapcsolódik a mozdulat, a látvány és a zene?
- Hogyan segíti a művészet mindennapi tevékenységeinket?
Tudj meg többet a vitalitási affektusokról!
Várunk zenével, festékkel, játékok széles tárházával, továbbá digitális képzőművészeti gyűjteménnyel a benső szépségről, hogy változatosságunkban vagyunk egyek.
Interaktív programunkban szeretnénk alkotó és befogadó gyakorlatokkal művészeti (vizuális, auditív, mozgásos) tevékenységek által érzékeltetni az emberi sokszínűség természetességét, elsősorban a fogyatékos emberek társadalmi befogadásának elősegítése, saját és környezetünk másságának tudatos elfogadása céljából.
Tevékenységek: Egyénileg illetve kiscsoportokban, zenére alkotva olyan alternatív technikákat, módszereket, eszközöket használunk, melyekkel általában nem a festőműhelyben találkozunk. Egy másfajta képteremtés során csoportban dolgozva feladatunk, hogy megengedjük a másik belülről átélt valóság-kifejezését, jogot adjunk az egyedi kompozíciókra, formateremtésre. Anyagok, amelyekkel dolgoznánk: festék, sprayfújó, víz, ételfesték, szivacs, kartoneszközök, villa, lufi, cellux, rácsos gumi, borotvahab, krepp-papír, különböző mintájú-színű lapok, anyagok, átalakított eszközök. Célunk nem az ábrázolás megtanítása, hanem a saját vizuális kifejezésmód megtalálása, közvetett tudatformálás, az önmagunkkal való munka, amely elvezet a másik ember (csoport alkotásának) befogadásához. A művészet funkcióit (megismerő, aktivizáló, szocializáló, személyiségépítő, rekreációs) használjuk fel a zene és a mozgás összekapcsolásával, különböző eszközt igénylő és eszköznélküli gyakorlatok által. Zenei játékaink stimulálják az idegrendszer azon központjait, melyek a mozgás, a figyelem, a memória működéséért felelősek. Ezek a központok kulcsszerepet játszanak a tanulás eredményességében, transzferhatásaik révén egyre több figyelmet kapnak a gyógypedagógiai fejlesztés területén is. Spontán improvizációink alkalmával pedig mozgósítjuk belső erőinket, a belső szabadság érzését élhetjük át, még csoportban dolgozva is, ahol a csoport teremti meg saját történetét, átélhetjük, hogy az egyéni eltérés elfogadottabb. Így élővé válik István királyunk mondása, miszerint az egynyelvű nép gyenge és erőtlen. Digitális képzőművészeti összeállításunk alatt pedig rádöbbenhetünk arra, hogy nagyon egyszerű séma uralkodik bennünk az emberről.
A program az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Gyógypedagógus-képző Intézet szervezésében valósul meg.
Also for foreigners
Covid védettségi igazolás szükséges
Regisztrációköteles