A ruha teszi az embert? – Az etikus divatfogyasztás kihívásai
Öltözékünkkel pár másodperc alatt kialakíthatjuk azt az első és nagyon komplex benyomást, amellyel kifejezzük attitűdünket, szexualitásunkat, értékrendszerünket, vagy akár politikai nézetünkről, kultúránkról, szocioökonómiai státuszunkról is képet adhatunk. Az öltözködés mindannyiunk számára fontos, mivel általa fejezzük ki a személyiségünket a társadalom felé. Az állandóan változó divat azonban könnyen túlfogyasztáshoz vezet. Napjainkra a textil- és divatipar az egyik legkörnyezetszennyezőbb globális ágazattá vált, emellett a hosszú és átláthatatlan ellátási lánctól nem idegen a gyermek- és kényszermunka sem.
Éppen ezért nagyon fontos, hogy a gazdasági, környezeti, kulturális és társadalmi aspektus mellett az egyén, azaz a fogyasztó szintjén is megvizsgáljuk a divatipar mindennapjainkra gyakorolt befolyását.
Egy kreatív workshop keretében felkutatjuk a divatfogyasztásunk hatására megjelenő környezet- és szocálpszichológiai alapfogalmakat. A közös játék során utánajárunk annak, miként jelennek meg a viselkedési normák, az önkifejezés, az önazonosság, az önbizalom, a megfelelési kényszer, vagy a fenntartható fogyasztást támogató attitűd és viselkedés, illetve az indokolt cselekvés elmélete ebben a folyamatban az információ begyűjtésétől kezdve a vásárlói döntésig.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
(A workshopon való részvétel semmilyen előzetes tudást vagy kiemelkedő kézügyességet nem igényel.)
Only with Hungarian knowledge
Regisztrációköteles