Pedagógusok szakmai fejlődése metaforáik tükrében
Az MTA és ELTE TÓK közös közoktatás-fejlesztési kutatása az általános iskolai nyelvtanítás digitális elemeit vizsgálja. A Digitális Gyermekkori Nyelvtanítás Kutatócsoport egy országos kérdőíves felmérés, interjúk és metaforavizsgálat segítségével tárta fel, hogyan küzdötték le a tanárok az online oktatás kezdeti nehézségeit és alakították át pedagógiai gyakorlatukat. Az eredmények azt sugallják, hogy a digitális átállás szakmai és személyes fejlődési lehetőségeket teremtett. Ebben az előadásban a nyelvpedagógusok által alkotott metaforák elemzésével mutatjuk be, hogy a nehézségek ellenére és hatására a pedagógusok szemlélete is pozitív irányban változott.
Az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program (2021-25, 57/2019. (X. 22.) számú elnökségi határozat) támogatásával
Only with Hungarian knowledge
Nem regisztrációköteles