Az igényvezérelt közlekedési rendszerek alkalmazása a városi és a vidéki terekben
Az igényvezérelt közlekedési (DRT – Demand Repsonsive Transport) formák létrehozatala óta az a gondolat áll ezen rendszerek mögött, hogy miképp lehetne hatékonyabb módon a közforgalmú közlekedési kínálatot a tényleges kereslethez igazítani olyan ritkán lakott városi és vidéki térségekben, ahol a közlekedési igény mindig is alacsony volt. Ráadásul sok esetben – főképp a vidéki térségekben – a marginalizált helyzetben lévő társadalmi csoportok élnek nagy arányban azokon a településeken, ahol a közforgalmú közlekedési kínálat alacsony; így a DRT rendszerek a közlekedési eredetű szegénység / közlekedési eredetű társadalmi kirekesztettség problematikájára is megoldásként szolgálhatnak.
Az előadás során többek között az alábbi kérdésekre keressük a válaszokat: Mikor és hol jöttek létre az első DRT szolgáltatások? Hogyan és milyen formában tudják helyettesíteni vagy kiegészíteni a meglévő fix, menetrendszerinti közforgalmú közlekedési rendszereket? Milyen hasonlóságok és különbségek tapasztalhatók a városi és a vidéki megjelenési formái között? Hol kerülnek DRT megoldások Magyarországon alkalmazásra, s még hol lehetne ilyeneket megvalósítani?


Only with Hungarian knowledge
Regisztrációköteles