A mobiltelefon és az iskolai teljesítmény összefüggései
Az okostelefonok észrevétlenül és kontrollálatlanul váltak a mindennapjaink, így az iskolai élet részévé. A pedagógia eleinte az eszköz tanórai integrációjával foglalkozott, mert azt gondoltuk, hogy segíteni fogja a tanulást. Milyen hatása volt az iskolai telefonhasználatnak? Ahogy egyre nyilvánvalóbbá váltak a veszélyek, egyre gyarapodtak az addiktív applikációk és sűrűsödtek az online bántalmazások esetei, a telefonhasználat egyre több apektusát kezdték el kutatni. Amellett, hogy a gyermekek idegrendszeri fejlődését akadályozza a korai használata, az alapvető szociális készségeket sem sajátítják el, hiszen nem töltenek elegendő időt társaik körében. Emellett - a koncentrációs képesség romlásával - a tanórákon is kimutathatóan több a hátránya a telefonok jelenlétének, mint az előnye. A legprecízebb pedagógusi tervezés mellett is elvonja a figyelmet, hiszen a felugró értesítések és a függőséget okozó alkalmazások utáni vágyakozás egy pillanat alatt beszippantja azt, aki a kezében tartja.


Only with Hungarian knowledge
Regisztrációköteles