Eladható-e a település?
A marketing egyike azoknak a divatos – már-már hype-szerű jellegzetességeket mutató – kifejezéseknek, amelyekkel korunk embere lépten-nyomon szembetalálkozik, jelentéséről nagyon gyakran mégis csak elnagyolt, pontatlan fogalmat képes alkotni. Első megközelítésben a marketing kifejezés valamilyen termék és/vagy szolgáltatás piacra viteléhez, eladásához, értékesítéséhez kapcsolható. A marketingtudomány egyik speciális eseteként értelmezhető településmarketing ennek megfelelően az úgynevezett „településtermék” eladhatóságának problémáit vizsgálja. Bár a települések szigorúan véve nem értékesíthetők (tulajdonjoguk nem ruházható át), egy önkormányzat sok mindent tehet azért, hogy az irányítása alatt álló település képes legyen „eladni” önmagát, azaz minél vonzóbbá válni a legkülönfélébb célcsoportok (az ott élő lakosság, befektetők, turisták stb.) szemében. Az előadás a településmarketing erre irányuló praktikáiba kíván betekintést nyújtani, konkrét példákon keresztül.


Only with Hungarian knowledge
Regisztrációköteles