Rombolás és építés – Duna-hidak egy hatékony közlekedési hálózatért
1920 óta Magyarországon a Dunát keresztező vasúti forgalom szinte teljes egészében Budapesten halad át az Összekötő vasúti hídon, ami emiatt erősen túlterhelt. Bár rajta kívül jelenleg még két vasúti Duna-híd található az országban, amelyek szállításra használhatók, egyik sem megfelelő alternatíva: a bajai egyvágányú és villamosítatlan, az újpesti pedig szintén egyvágányú és a vonalnak, melyen fekszik, Esztergomnál nincs villamosított kapcsolata a törzshálózattal. Emiatt az Összekötő vasúti híd kiesése esetén (legyen az akár véletlen zavar, akár célzott támadás) a két másik meglévő híd nem veheti át a szerepét még ideiglenesen sem. Az egyetlen megoldás egy új híd építése a folyón.
A kérdés: hol?
Mivel a Duna mindkét oldalán találhatók azzal párhuzamosan futó vasútvonalak, a bemutatandó kutatás célja egy olyan helyszín keresése volt, ahol a vasúti infrastruktúra már létezik, és az újonnan építendő hídon kívül csak kisebb fejlesztéseket kell elvégezni ahelyett, hogy zöldmezős beruházásként hosszú vasútvonalakat építenék. Négy helyszínt vizsgáltunk meg, hogy melyik a legalkalmasabb a jelenlegi hálózati elemek helyettesítésére.
De mi a helyzet a Tiszával...?
A Campusra történő belépéshez személyi igazolvány szükséges!


Only with Hungarian knowledge
Covid védettségi igazolás szükséges
Regisztrációköteles