A bulvár irányában: A tömegsajtó kezdetei Magyarországon
Magyarországon a 19. század utolsó harmadában jöttek létre az első sajtóvállalatok, élükön a „sajtómágnásokkal”. Ez a kor még nem a multimédia időszaka volt, nem volt rádió, tévé, mozi is alig, a mai hálózati világ vívmányait pedig ne is említsük. Ennek következtében a sajtó feladata volt a szórakoztatás és a hírközlés, azaz az információközvetítés. Egyre több újság jelent meg, akár napjában többször is, rikkancsok járták az utcákat a filléres néplapokkal, a kávéházakban pedig minden jelentősebb, aznapi külföldi és hazai napilap hozzáférhető volt. A boldog békeidőkben növekedésnek indult az olvasótábor, amely a könyvkiadás mellett a lapkiadásnak is nagy előnyére vált. Egyrészt megjelenhettek a nagy példányszámban terjesztett napilapok, másfelől több irodalmi folyóirat (például az irodalomszervező és programadó Nyugat) válhatott nyereségessé. Ez volt az az időszak, amikor a lapkiadás a polgári gazdaság részévé vált, és olyan újságíró és /vagy lapkiadó üzletemberek jelentek meg, mint Wodiáner Fülöp, a Légrády Testvérek, Rákosi Jenő vagy éppen Miklós Andor. Előadásomban ezen az úton szeretném végigkalauzolni a kultúra e szegmense iránt érdeklődőket.
Only with Hungarian knowledge
Regisztrációköteles